کاربرد دستورهای اتوکد

1

کاربرد دستور MLEDIT در اتوکد چیست؟

MLEDIT، یک دستور کاربردی اتوکد است برای ویرایش هم‌زمان چندین خط موازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این دستور می‌توان تقاطع‌ها، نقاطع انقطاع و گوشه‌های چندین خط موازی را به سرعت ویرایش کرد.

کاربرد دستور IMAGECLIP در اتوکد چیست؟

دستور IMAGECLIP، امکان برش زدن تصاویر در محیط اتوکد را فراهم می‌کند. با استفاده از این دستور کاربردی اتوکد می‌توانید هر تصویری را به هر شکل دلخواه (مربعی، دایره‌ای، چندضلعی و غیره) برش بزنید.

 

کاربرد دستور PFACE در اتوکد چیست؟

دستور PFACE، یکی ابزارهای رسم سه‌بعدی در اتوکد است که برای ایجاد صفحات سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با فعال‌سازی این دستور کاربردی اتوکد و انتخاب رئوس بخش باز یک شی سه‌بعدی، صفحه‌ای برای بستن شی ایجاد می‌شود.

 

کاربرد دستور TIME در اتوکد چیست؟

TIME، یک دستور کاربردی اتوکد است که اطلاعات مفیدی را در مورد زمان‌های مربوط به ترسیمات در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دستور برای بررسی زمان ایجاد فایل، آخرین زمان اعمال تغییرات بر روی فایل، مدت زمان ویرایش فایل (زمان مفید)، مدت زمان باز بودن نرم افزار در هنگام کار با فایل و زمان باقی‌مانده تا ذخیره خودکار فایل را نمایش می‌دهد. دستور TIME، ابزار جالبی برای نظارت و بهبود عملکرد طراحی است.

 

کاربرد دستور SKETCH در اتوکد چیست؟

SKETCH، یک دستور کاربردی اتوکد است که برای رسم آزادانه اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر ابزارهای رسم در اتوکد به صورت از پیش‌تعریف‌شده و ویژگی‌های قابل تنظیم هستند. این مسئله دقت بیشتر ترسیمات را در پی دارد. با این وجود، دستور SKETCH به کاربر اجازه می‌دهد تا هر شی دلخواهی را مانند یک نقاشی بر روی مدل ایجاد کند.