پوشش سطوح گرمایش از کف با میکروسمنت

میکروسمنت

استفاده از پوشش های میکروسمنت در کاربری سطوح مجهز به سیستم گرمایش میسر بوده و امکان استفاده از آن ها و دستیابی به طراحی های نوآورانه مهیا است. به دلیل بالاتر بودن هدایت حرارتی میکروسمنت ها در برابر پوشش هایی چون پارکت، لمینیت ها و پوشش های کامل پلیمری، کاملا برای کاربری گرمایش از کف مناسب می باشد.
پس از نصب، لوله ها با کمک سیمان یا توری های فلزی پوشانده شده و با مسطح سازی کف، کل سطح برای اجرای پوشش نهایی آماده می شود. در این مرحله می بایست از پوشش میکروسمنت با کیفیت استفاده شده و مراحل پوشش دهی به خوبی اجرا شوند. بدون ترک و مسطح بودن سطح زیرین این پوشش به طور مستقیم بر دوام و طول عمر پوشش تاثیر گذار است. این پوشش ها با اتکا بر جزء پلیمری خود توانایی ایستادن در برابر تنش های گرمایی ناشی از سیستم گرمایش از کف را دارند.
ضخامت میکروسمنت مورد نیاز در کاربری گرمایش از کف در حدود ۳ تا ۴ میلیمتر است. به منظور افزایش طول عمر میکروسمنت ها در این کاربری به خصوص، توصیه می شود دمای منبع گرمایش حداکثر تا ۴۰ درجه سانتیگراد قرار داده شود. این نکته به منظور جلوگیری از نرم شدن میکروسمنت و ایجاد فرورفتگی های احتمالی در اثر وارد آمدن ضربه و بار سنگین بر آن است. از آنجایی که یکی از اصلی ترین بخش های فرمولاسیون میکروسمنت رزین های پلیمری است، در اثر قرار گیری پوشش به مدت های طولانی در دمای بالا امکان نرم شدن آن وجود دارد. علاوه بر خطر نرم شدن میکروسمنت به طور کلی دماهای بالا می تواند منجر به ایجاد ترک در سطوح زیرین میکروسمنت شود و کل پوشش را دچار مشکل کند.

اجرای رنگ میکروسمنت

رنگ میکروسمنت روی چه سطوحی نباید اجرا شود؟

رنگ میکروسمنت با اینکه راه حلی ایده آل برای پوشش بیشتر سطوح عمودی یا افقی خواهد بود. اما بهتر است روی متریال‌هایی که امکان تغییر فرم دارند مانند سطوح چوبی که احتمال باد کردن دارند. اجرا نشود.

استحکام و مقاومت میکرو سمنت

این پوشش با وجود ضخامت کم اما به‌دلیل خواص منحصربه‌فرد مواد به‌کار رفته در ساخت، یکی از بهترین انتخاب‌­ها برای فضاهای پرتردد است. به‌کار بردن لاک شفاف رزینی در انتهای کار نیز مقاومت سایش این پوشش­ها را افزایش می­دهد. مقاومت شیمیایی آن به نوع لاک بستگی دارد که معمولا از لاک­‌های اپوکسی یا پلی‌یورتان استفاده می‌­شود.