ویژگی‌های سبک روستیک

سبک روستیک

به طور خلاصه سبک دکوراسیون روستیک با این ویژگی‌ها مشخص می‌شود:

  • استفاده از مواد طبیعی: چوب، سنگ و پارچه‌هایی با بافت ویژه مثل کرباس و برزنت
  • ماهیت سبک روستیک: سادگی و طبیعی بودن آن
  • مبلمان بزرگ و ساده
  • فاقد مواد مدرن: فلز، پلاستیک و پارچه‌های مصنوعی
  • رنگ‌های طبیعی: طیف‌های متنوعی از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز، طلایی و خاکستری
  • مبلمان و عناصر تزئینی دست ساز
  • دکوراسیونی هماهنگ با طبیعت

المان‌های بکار رفته در سبک دکوراسیون روستیک

سنگ و چوب خام

این مهم‌ترین ویژگی خانه های روستایی است. دوستداران این سبک می‌خواهند طبیعت را به دل خانه‌هایشان بیاورند. اگر خانه‌تان قدیمی است شما باید هویت و جزئیات معماری مثل دیوارهای سنگی آن را حفظ کنید. اما اگر خانه‌تان تازه ساخت است، می‎توانید از تیرهایی با برش‌های ناهموار برای چارچوب سقف، درب ورودی، شومینه و پنجره‌ها استفاده کنید. همینطور یک شومینه‌ی سنگی ایده‌ی خوبی برای دکوراسیون روستیک می‌باشد. مثلا اتاق خواب زیر دارای سقف کاذب چوبی و دیوار سنگی است که فضای روستیک مدرن و زیبایی را ایجاد نموده است.

سبک طراحی داخلی روستیک

در سبک روستیک اشکال بیشتر به همان شکل طبیعی خود در دکوراسیون بکار برده می‌شوند و هماهنگی زیادی را با هم ندارند. تمامی مبلمان و اشیای بکار برده شده در این سبک دارای مقاطع ناهموار و خشن می‌باشند.

پارچه‌های طبیعی ساده

ماهیت طبیعی خانه‌هایی با سبک دکوراسیون روستیک بوسیله‌ی اثاثیه ، لوازم جانبی، پارچه و فرش مشخص می‌شود. پارچه‌های ساده بدون هیچ عکس، انتخاب رایجی برای این سبک هستند. بنابراین اگر شما این سبک رو دوست دارید، باید مبلمانی طبیعی بدون هیچ الگو و با رنگ خنثی انتخاب کنید. مثلا در  اتاق نشیمن زیر مبلمان به رنگ شنی ماسه‌ای و فرش به شکل پوست حیوانات، توانسته حس و حال طبیعت را در خانه تداعی کند.

سبک دکوراسیون داخلی روستیک

در خانه‌های روستایی، چرم بخاطر کاربرد خوب و ظاهر طبیعی‌شان بسیار محبوب است. چرم بسیار بادوام بوده و سخت لکه‌دار می‌شود. صندلی‌هایی با طراحی‌های زیر انتخاب عالی برای دکوراسیون روستیک شما خواهند بود.

سبک طراحی روستیک

پوست گوسفند یکی دیگر از گزینه‌هایی است که دکوراسیون راحت و دنجی را برای اتاق شما به ارمغان می‎آورد.

سبک روستایی

چشم‌انداز اتاق

پنجره‌های بزرگ یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم خانه‌هایی به سبک روستیک است. در حقیقت این ویژگی در هر دو دکوراسیون روستیک و مدرن حضور دارد و عنصر مهمی در طراحی‌ خانه‌های امروزی به شمار می‌آید. خانه‌های مدرن همیشه از فضای باز و پر نوری برخوردار هستند و پنجره‌های بزرگ به خوبی می‌توانند این ویژگی‌ را در خانه‌های مدرن عملی سازند. پنجره‌های بزرگ در دکوراسیون روستیک نیز بین فضای داخلی و بیرونی شما ارتباط برقرار کرده و طبیعت را به دکوراسیون شما می‌آورند.

سبک روستیک چیست

ویژگی سبک روستیک

پالت رنگی خنثی

در خانه‌های سبک روستیک معمولا از رنگ‌های روشن یا کاغذ دیواری استفاده نمی‌شود. برای این سبک، شما باید دیوارهای‌تان را به رنگ سفید درآورید و یا اینکه تمام سطح آن را با مواد طبیعی مثل سنگ یا چوب بپوشانید.

ویژگی های سبک روستیک

شومینه

همانطور که گفتیم این سبک به دنبال فضای دنج و راحتی است، بنابراین شما باید وجود شومینه در فضای خانه‌تان را جدی بگیرید.

سبک روستیک