وسعت یک خانه ویلایی چقدر است؟

وسعت یک خانه ویلایی

 

بیشتر ویلاهای گران‌قیمت شباهت زیادی به عمارت افراد ثروتمند و مشهور دارند. چنین ویلاهایی معمولا دارای اتاق‌خواب‌های متعدد، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری بزرگ، دو یا چند استخر سرپوشیده و روباز، اتاق سرگرمی، اتاق بازی، انباری، آشپزخانه در فضای باز و غیره هستند. وسعت چنین ویلاهایی معمولا ۳۰۰۰ مترمربع یا بیشتر است.

 

 

وسعت یک خانه ویلایی چقدر است؟

 

برخی از ویلاهای ساده‌تر نیز به اندازه یک خانه ۷۰۰ مترمربعی هستند. به طور کلی، متراژ ویلا طبق زمین و نظر کارفرما تعیین می‌گردد. برخی از خانه‌های تعطیلاتی نیز به‌اشتباه ویلا نامیده می‌شوند. اما آن‌ها در اصل یک کاندو روی هم چیده شده هستند. حتی ویلاهای لوکس نیز گهگاه شباهت زیادی به انواع کاندوها دارند.

 

تفاوت ویلا و یک خانه معمولی

 

خانه معمولی یا مستقل معمولا از یک یا دو طرف به ساختمان‌های دیگر چسبیده است. یک خانه معمولی معمولا متراژ کمتری نسبت به ویلا دارد و در مناطق شهری ساخته می‌شود. اما ویلا معمولا یک خانه با چهار طرف باز می‌باشد، یعنی به ویلای دیگری نچسبیده است. همچنین متراژ بیشتری نسبت به یک خانه معمولی دارد.

 

 

تفاوت ویلا و یک خانه معمولی

 

 

در عین حال، یک ویلا امکاناتی را ارائه می‌دهد که معمولا در خانه‌های معمولی یافت نمی‌شوند. زمین اطراف ویلا نیز معمولا از طریق آب، چوب، نرده و مواردی از این دست خصوصی می‌شود. همچنین یک خانه ویلایی را معمولا در مکان‌های دورافتاده و کم جمعیت‌تر خواهید یافت.