نکات دکوراسیون اداری فضای کوچک

استفاده از آینه‌ها

 

آینه‌ها یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای طراحی دکوراسیون اداری فضای کوچک هستند. آن‌ها نور را منعکس و فضا را از نظر بصری باز می‌کنند تا آن را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهند. استفاده از آینه در فضاهای اداری کوچک که نور طبیعی به اندازه در آنها کافی وجود ندارد، ضروری است.
آینه‌ها را می‌توان در مکان‌های مناسب مانند پشت گیاهان، بالای میز کار یا حتی در یک طاقچه یا گوشه دفتر به عنوان قطعات تزیینی استفاده کرد. آینه با ایجاد عمق بیشتر باعث می‌شود افراد کمتر احساس تنگی در فضا داشته باشند. همچنین با قرار دادن آن‌ها در یک اتاق کوچک بدون پنجره یا روی دیوار روبه‌روی پنجره می‌توان به ایجاد فضای بازتر و بزرگ‌تر کمک کرد.
هنگام استفاده از آینه در طراحی داخلی اداری کوچک، دقت در محل قرارگیری آن ضروری است. آینه نباید هیچگونه به هم ریختگی یا آشفتگی را منعکس کند و غیرحرفه‌ای استفاده شود. اندازه آینه هم اهمیت دارد و آینه‌های بزرگ‌تر برای اتاق‌های بزرگ‌تر و آینه‌های کوچک‌تر برای فضاهای کوچک‌تر مناسب‌تر هستند.
استفاده از آینه‌ها یکی از مقرون به صرفه‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای روشن و باز کردن فضاهای اداری کوچک است. آن‌ها عملکرد، جذابیت، زیبایی‌شناختی و تصور یک دفتر جادارتر را ارائه می‌دهند.

 

طراحی داخلی اداری کوچک

استفاده از فضاهای عمودی

 

دکوراسیون اداری فضای کوچک اغلب تنگ و به هم ریخته است. بنابراین یکی از راه‌های به حداکثر رساندن پتانسیل چنین فضاهایی، استفاده از فضای عمودی خواهد بود. اضافه کردن قفسه‌ها، کابینت‌ها یا آثار هنری به دیوارها یا حتی ساخت‌وساز به سمت بالا از راه‌های استفاده از فضای عمودی هستند.
یک راه ساده اما موثر برای استفاده از فضای عمودی، نصب قفسه‌ها است. با افزودن قفسه‌ها به دیوارها، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی و نمایشی برای کتاب‌ها، فایل‌ها، لوازم و دکور ایجاد کنید. قفسه‌ها همچنین باعث ایجاد توهم ارتفاع می‌شوند و فضا را بزرگ‌تر و بازتر از آنچه هست، نشان می‌دهند. نکته کلیدی این است که از به هم ریختگی اجتناب کنید و قفسه‌ها را مرتب نگه دارید. به این ترتیب، به هرج‌ومرج بصری که اغلب در فضاهای کوچک یافت می‌شود، دامن نخواهید زد.
یکی دیگر از گزینه‌های استفاده از فضای عمودی، ساختن به سمت بالا با نیم‌طبقه است. این افزودنی‌ها می‌توانند فضای کاری یا ذخیره‌سازی اضافی را بدون اشغال فضا فراهم کنند. البته ساخت نیم‌طبقه و اتاق زیرشیروانی نیاز به بررسی دقیق عناصر ساختاری دارد و باید توسط متخصصان طراحی و اجرا شود. با این حال، راه‌حلی شیک و کاربردی برای فضاهای اداری کوچکی محسوب می‌شود.

 

 

استفاده از فضاهای عمودی

خلاقیت در ذخیره‌سازی

 

دفاتر کوچک فضای محدودی دارند و خلاقیت در فضای ذخیره‌سازی می‌تواند به استفاده از فضا و افزایش بهره‌وری کمک کند. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی خلاق در دکوراسیون اداری فضای کوچک وجود دارد. مثلا یکی از آن‌ها نگهداری لوازم اداری مانند خودکار، منگنه‌ها و گیره‌های کاغذ در شیشه‌های میسون یا دیگر ظروف شیشه‌ای است. به این ترتیب، می‌توان به راحتی به اقلام دسترسی داشت و جلوه‌ای تزیینی به دفتر اضافه کرد.
یکی دیگر از گزینه‌های ذخیره‌سازی خلاقانه، استفاده از نوارهای مغناطیسی روی دیوارها برای نگهداری وسایل فلزی مانند قیچی و نامه بازکن است. این روش باعث صرفه‌جویی در فضای کشوها می‌شود و پیدا کردن اقلام مورد نیاز را سرعت می‌بخشد. استفاده از مبلمان چندمنظوره هم راه دیگری برای ایجاد خلاقیت در نگهداری اقلام است که قبلا به آن اشاره کردیم.
درنهایت، فضایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، سقف دفتر است. سرمایه‌گذاری در سیستم‌های ذخیره‌سازی سقفی می‌تواند به دور نگه داشتن وسایل از روی میز یا زمین کمک کند و فضای کاری سازمان‌یافته‌تری ایجاد کند. از روش ذخیره‌سازی سقفی یا سربار می‌توان برای ذخیره اقلام کمتر مورد نیاز مانند لوازم اداری اضافی یا اسناد بایگانی‌شده استفاده کرد. سیستم‌های سقفی به ایجاد محیطی تمیز و به دور از درهم و برهم شدن اقلام کمک می‌کنند و تمرکز بر کارهای مهم را آسان‌تر می‌سازند.

 

خلاقیت در ذخیره‌سازی

استفاده از گیاهان

 

یک فضای اداری کوچک می‌تواند از افزودن گیاهان به دکوراسیون داخلی خود سود زیادی ببرد. گیاهان می‌توانند به بهبود ظاهر دفتر کمک کنند و همچنین مزایای زیادی را به کارمندان ارائه دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که گیاهان به افزایش بهره‌وری، کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت هوای اداره کمک می‌کنند. البته گیاهان انتخاب شده توسط شما نباید فضای زیادی را اشغال کنند و نگهداری آن‌ها سخت باشد.
یکی از مزایای افزودن گیاهان به دکوراسیون اداری فضای کوچک این است که کیفیت هوا را بالا می‌برد. گیاهان آلاینده‌ها را جذب و اکسیژن را آزاد می‌کنند تا هوا تمیز و تازه شود. کیفیت نامناسب هوا می‌تواند مشکلاتی مانند سردرد، سوزش چشم و خستگی برای کارکنان دفتر ایجاد کند.
علاوه بر این، گیاهان به کاهش سطح استرس و افزایش سطح بهره‌وری افراد کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که وجود گیاهان در اداره می‌تواند اثر آرام‌بخشی بر کارمندان داشته باشد. این امر موجب کاهش سطح استرس و افزایش تمرکز و خلاقیت آن‌ها خواهد شد. یک دفتر کوچک از داشتن چند گیاه با روش قرارگیری خوب، سود زیادی می‌برد. بنابراین، چرا فضای داخلی دفتر کوچک خود را با گیاهان تقویت نکنید و از مزایای بی‌نظیر آن‌ها لذت نبرید؟

استفاده از گیاهان

استفاده از فناوری‌های نو

 

امروزه دفاتر کوچک با افزایش ساعات دورکاری رایج‌تر شده‌اند؛ اما هنوز از نظر فضا با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. فناوری پایدار می‌تواند به دفاتر کوچک در کاهش مصرف انرژی و به حداکثر رساندن استفاده از فضا کمک کند. استفاده از فناوری‌های پایدار برای فضای داخلی دفاتر کوچک می‌تواند محیط سالم‌تر و پربارتری را برای کارمندان ایجاد کند.
مثلا روشنایی کم‌مصرف می‌تواند مصرف برق را کاهش دهد و در عین حال روشنایی کافی را برای انجام کارهای اداری ارائه دهد. همچنین بهبود عایق‌بندی ساختمان از طریق مواد سازگار با محیط‌زیست می‌تواند انرژی مصرفی برای گرمایش و سرمایش را کاهش دهد. ترکیب موادی مانند عایق فیبر طبیعی یا پوشش‌های سقف بازتابنده به تنظیم دما در تمام طول سال کمک می‌کند و کیفیت هوای داخل اداره و سلامت کارکنان را بهبود می‌بخشد.
اجرای شیوه‌های فناوری نو و پایدار می‌تواند بهره‌وری انرژی، راحتی و پایداری دفتر را بهبود بخشد. این راه‌حل‌ها نه‌تنها مصرف انرژی و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند، بلکه محیط کاری سالم‌تر و پربازده را برای دکوراسیون اداری فضای کوچک فراهم می‌آورند.

 

 

استفاده از فناوری‌های نو