نمونه‌هایی از ویلاهای یک‌ طبقه

در این بخش به معرفی مختصر نمونه‌هایی از ویلاهای یک‌ طبقه زیبا د رنقاط مختلف دنیا می‌پردازیم:

خانه طویل پورت وان استری در اسکاتلند

این ویلا که در جزیره Skye در اسکاتلند قرار دارد، توسط استودیو Dualchas Architects طراحی و ساخته‌شده است. این منطقه ازنظر جغرافیایی و ویژگی‌های طبیعی، موقعیتی بسیار زیبا همراه با مناظر باشکوه و چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد. زیبایی کلی این ویلا را بیشتر مرهون و مدیون سادگی آن می‌دانند. ویلای پورت وان استری را تنها در یک‌طبقه ساخته‌اند و ظاهر ساده آن به محیط داخلی کمک می‌کند تا بهتر با محیط اطراف ترکیب شود.

 

مزایای طراحی ویلا تک طبقه

 

درروند طراحی ویلا یک طبقه برای طراحان این ویلا مهم بود که بنا رابطه خوبی با محیط اطراف خود داشته باشد تا مالکان بتوانند تا حد امکان زمان خود را در فضای باز بگذرانند. ساختار آن به‌گونه‌ای بود که به فضاهای داخلی اجازه می‌داد تا به بیرون گسترش‌یافته و مناظر زیبایی را در سه جهت مختلف قاب‌بندی کنند. برای مثال، آشپزخانه به تراس منتهی می‌شود که صبح زود پر از نور خورشید می‌شود و ناهارخوری تراس مخصوص به خود را دارد که در طول بعدازظهر نور خورشید را دریافت می‌کند.

 

طراحی ویلا یک طبقه

 

ویلای Pavillon du Lac یک طبقه در کانادا

این سازه، یک ویلای کوچک اما بسیار جذاب و شیک را تشکیل می‌دهد که در لبه یک جنگل با چشم‌اندازی زیبا به سمت دریاچه واقع شده است. ویلای فوق را در منطقه سنت برونو د مورتارویل کانادا می‌توانید ببینید که مناظر آن تا حد کمال زیبا شکل گرفته‌اند. درختان و پوشش گیاهی زیادی در اطراف آن به چشم می‌خورد که به‌آرامی به سمت دریاچه شیب دارند و منظره بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

 

طراحی ویلا یک طبقه ویلای Pavillon du Lac یک طبقه در کانادا

 

در هنگام طراحی ویلا یک طبقه ایجاد ارتباط با محیط اطراف اهمیت دارد. برای طراحان این ویلا مهم بود که به محیط اطراف خود نیز احترام بگذارد تا طراحی و ساخت این‌ سازه یک پروژه موفق باشد. بنابراین درختان با دقت حفظ شدند و ساختمان در حد یک‌ طبقه باقی ماند. معماران برای جبران آن اطراف ویلا را با دیوارهای شیشه‌ای شفاف پوشانده‌اند تا از همه طرف باز باشد و از مناظر به‌طور کامل استفاده کند.

 

طراحی ویلا یک طبقه ویلای یک طبقه در کانادا