نصب هاشور در اتوکد چگونه انجام می‌شود؟

هاشور

یکی از قابلیت‌های جالب اتوکد، امکان افزودن الگوهای دلخواه و سفارشی به مجموعه هاشورهای موجود در نرم افزار است. این الگوها در قالب فایل‌هایی با فرمت pat. به اتوکد اضافه می‌شوند. به این منظور ابتدا باید الگوهای دلخواه خود را دانلود کنید.

دانلود الگو برای هاشور زدن در اتوکد

اولین مرحله برای نصب هاشور اتوکد، تهیه فایل pat. مجموعه مورد نظر است. به این منظور می‌توانید در موتورهای جستجو، عبارت‌هایی نظیر «دانلود هاشور اتوکد» یا «دانلود هچ اتوکد» را جستجو کنید. یکی از سایت‌های تخصصی انگلیسی زبان در زمینه دانلود هاشور برای اتوکد، سایت «cadhatch.com» است. این سایت، الگوهای مختلف را با طرح‌ها و بافت‌های متنوع برای دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پس از دانلود فایل‌های مورد نظر، آن‌ها را در یک پوشه دلخواه با مسیر مشخص قرار دهید. این مسیر در ادامه برای نصب فایل‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، ما فایل‌های دانلود شده را در پوشه‌ای با عنوان «Custom Hatches» در پوشه «Desktop» قرار می‌دهیم.

نصب الگو برای هاشور زدن در اتوکد

به منظور نصب مجموعه الگوهای دانلود شده، پس از کلیک بر روی آیکون اتوکد در بخش بالا-چپ نرم افزار، گزینه «Options» را انتخاب کنید. این کار با تایپ دستور OPTIONS و فشردن کلید Enter نیز قابل انجام است.

 

 

به این ترتیب، کادری مشابه با تصویر زیر برایتان به نمایش در می‌آید.

 

 

عنوان اولین پوشه در صفحه باز شده، «Support File Search Path» است. بر روی علامت (+) کنار عنوان این پوشه کلیک کنید تا مسیرهای پشتیبانی شده توسط نرم افزار برای اضافه کردن فایل‌های مختلف به نمایش درآیند.

 

 

در صورتی که فایل‌های شما در یکی از این مسیرها قرار داده شده باشند، نیازی به مرحله بعدی ندارید. در غیر اینصورت، باید مسیر جدیدی را به موارد بالا اضافه کنید. برای این کار، ابتدا بر روی گزینه «Add» و سپس بر روی گزینه «Browse» کلیک کنید.

 

 

با انتخاب پوشه حاوی فایل‌های هاشور و کلیک بر روی گزینه «OK»، مسیر این پوشه به مسیرهای دیگر اضافه می‌شود.

 

 

ابتدا بر روی «Apply» و سپس بر روی OK کلیک کنید. به این ترتیب، با فعال کردن دستور HATCH در اتوکد، الگوی هاشورهای چوبی در بخش Pattern ظاهر می‌شوند.

 

 

اکنون می‌توانید از الگوهای اضافه شده برای هاشور زدن در اتوکد استفاده کنید. با افزودن فایل‌های جدید به پوشه Custom Hatches، الگوهای هاشور به طور خودکار درون بخش Pattern اضافه می‌شوند. برای امتحان کردن این کار، مجموعه ۱۱ عددی از هاشور با الگوی سنگی را دانلود کرده و فایل‌های آن را به پوشه مربوطه اضافه کنید.

 

 

همان طور که مشاهده می‌کنید، هاشورهای سنگی بدون هیچ مرحله اضافی به بخش Pattern اضافه شده‌اند.