نحوه نصب سنگ اسلب کف

نصب سنگ اسلب کف نیز مانند نصب اسلب نما به دو روش ملاتی و چسبی امکان پذیر است که در ادامه هر دو روش را بررسی خواهیم کرد.

روش ملاتی

برای نصب با استفاده از ملات ماسه و سیمان ابتدا باید زیرسازی مناسب توسط ملات خشک انجام شود. پس از آنT جهت تنظیم کردن و تراز ملات، پشت سنگ دو عدد شمشه قرار داده می‌شود که در نهایت پس از تنظیم کردن، بیرون آورده خواهد شد. سپس مقداری از ملات تهیه شده را روی قسمت مورد نظر ریخته و اسلب روی آن قرار داده می‌‌شود.

توجه داشته باشید که ملات خشک می‌تواند به سرعت آب ملات سیمان را به خود جذب کند و به همین دلیل باید در زمان کوتاهی پس از ریختن ملات، اسلب روی آن قرار داده شود.

در نهایت نیز جهت افزایش استحکام اتصال آن، با استفاده از چکش پلاستیکی ضربه‌هایی روی آن می‌زنیم تا اسلب‌ها به طور کامل به کف چسبیده و حباب‌های هوا از زیر آن خارج شوند.

 

اجرای سنگ اسلب کف

روش چسبی

برای نصب اسلب در کف با استفاده از چسب، ابتدا باید سطح زیر کار کاملا صاف، یکدست، تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار شود. در مرحله بعد چسب سنگ با استفاده از ابزار مناسب (لیسه یا ماله دندانه دار) به سطح مورد نظر زده می‌شود (دقت داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد فضاهای خالی که امکان دارد میان چسب و سطح به وجود آید، بهتر است که پشت سنگ نیز به همین صورت چسب زده شود).

حال باید سنگ‌های اسلب‌ را با استفاده از قاپک حمل به آرامی روی قسمت مورد نظر قرار ‌دهیم.

 

نصب اسلب سنگ کف با روش چسبی

 

در نهایت جهت از بین بردن و خارج کردن هوای اضافی که ممکن است بین چسب و اسلب به وجود آمده باشد، با استفاده از چکش پلاستیکی ضربات محکمی روی سطح اسلب‌ها می‌زنیم.

نکته قابل توجه در تمامی این روش‌ها این است که برای داشتن فاصله یکسان بین سنگ اسلب و داشتن بندهایی صاف و یک اندازه، بهتر است از اسپیسر (کلیپس و گوه) یا همتراز استفاده کنید و پس از سفت شدن چسب یا ملات، آن‌ها را جدا کنید.