معرفی دستور اتوکد

اتوکد

کاربرد دستور WIPEOUT در اتوکد چیست؟

دستور WIPEOUT، با تعیین یک محدوده بر روی خط‌ها و اشیا، امکان پوشاندن المان‌های زیر محدود انتخابی را فراهم می‌کند. در صورت استفاده از این دستور، بهتر است تمام محدوده‌ها را در یک لایه قرار دهید تا در مواقع دلخواه، آن‌ها را به طور همز‌مان پنهان یا پدیدار کنید.

کاربرد دستور RULESURF در اتوکد چیست؟

RULESURF، یک دستور کاربردی اتوکد است که برای ایجاد سریع یک سطح بین دو منحنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کاربرد دستور TORIENT در اتوکد چیست؟

دستور TORIENT، به منظور دوران المان‌های متنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار کاربردی اتوکد، جهت‌گیری متن را مطابق با زاویه مشخص یا راستای شی انتخابی تغییر می‌دهد.

 

کاربرد PSLTSCALE در اتوکد چیست؟

PSLTSCALE، یک دستور کاربردی است که به منظور یکسان‌سازی مقیاس خط‌ها در Viewport و Layout استفاده می‌شود. بسیاری از کاربران با این دستور آشنایی دارند و از آن استفاده می‌کنند. با این وجود، نکته‌ای که اکثر کاربران نمی‌دانند این است که با تغییر Layout، تنظیمات مقیاس به حالت اول بازمی‌گردد. به این ترتیب، باید در هر Layout این دستور را تکرار کرد.

اجرای دستور کاربردی اتوکد با خط فرمان بهتر است یا آیکون‌ها؟

در این مقاله، به معرفی مجموعه‌ای از دستورات کاربردی اتوکد پرداختیم. توجه داشته باشید که برخی از این دستورات در نوار ابزار اصلی نرم افزار موجود هستند. اگر تمایل یا عادت به تایپ دستورات در خط فرمان ندارید، می‌توانید از آیکون‌های معادل هر دستور استفاده کنید. با این وجود، در صورت کار بر روی مدل‌های پیچیده و نیاز به استفاده از دستورات مختلف، تایپ کردن دستورات گزینه سریع‌تری است. به علاوه، در اغلب موارد نیازی به تایپ تمام حروف دستورات ندارید و اتوکد به صورت خودکار دستورات مشابه را پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال، برای رسم دایره می‌توانید فقط حرف C را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. این ویژگی، سرعت طراحی شما را به اندازه قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.