معرفی دستورهای اتوکد

اتوکد

کاربرد دستور FILEDIA در اتوکد چیست؟

FILEDIA، یک دستور کاربردی اتوکد است که امکان نمایش گزینه‌های یک دستور به صورت کادر را فراهم می‌کند. به منظور فعال‌سازی این قابلیت، پس از تایپ دستور FILEDIA و فشردن کلید Enter، عدد 1 را وارد و دوباره کلید Enter را فشار دهید. اکنون بعد از فعال‌سازی هر دستور یا کلیک بر روی آیکون آن، گزینه‌های موجود به صورت کادر در فضای مدل‌سازی ظاهر می‌شوند.

 

FILEDIA، دستور کاربردی اتوکد برای کادر گزینه‌های دستورات

 

به عنوان مثال، دستور برش زدن شی در اتوکد، SECTIONPLANE است. اگر از بین گزینه‌های برش این دستور، گزینه Orthographic را انتخاب کنید، با تصویر بالا روبه‌رو خواهید شد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، علاوه بر گزینه‌های خط فرمان، کادری شامل این گزینه‌ها در کنار نشانگر ماوس (سمت راست تصویر) ظاهر شده است. با کلیک بر روی هر گزینه، دستور مربوط به آن فعال می‌شود.

کاربرد دستور RECOVER در اتوکد چیست؟

دستور RECOVER، به منظور تعمیر فایل‌های آسیب‌دیده اتوکد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستور کاربردی اتوکد با استخراج حداکثری داده‌های سالم، امکان باز کردن فایل‌های خراب با فرمت DWG ،DWT و DWS را فراهم می‌کند.

کاربرد دستور VIEWRES در اتوکد چیست؟

VIEWRES، یک دستور کاربردی اتوکد است که کیفیت نمایش ترسیمات را تنظیم می‌کند. در صورت استفاده از فایل‌های خارجی (فایل‌های ساخته‌شده در یک سیستم دیگر)، اتوکد اقدام به تغییر کیفیت نمایش اشیا یا اصطلاحا رزولوشن آن‌ها می‌کند. در این حالت امکان دارد، یک دایره به شکل یک چندضلعی دیده شود.

 

                                                  تغییر کیفیت نمایش یک شی به دلیل تغییر خودکار رزولوشن توسط اتوکد

 

معمولا کاربران در مواجه با مشکل تصویر بالا، از دستور REGEN استفاده می‌کنند. با این وجود، راه‌حل ساده برطرف کردن این مشکل، به کارگیری دستور VIEWRES است. پس از تایپ این دستور و فشردن کلید Enter، دقت مورد نظر (مثلا عدد 1000) را وارد کنید. به این ترتیب، مشکل کاهش کیفیت در هنگام نمایش و جابجایی در فایل‌های خارجی برطرف می‌شود.