فاکتورهای اساسی در ساخت ویلا دوبلکس

فاکتورهای اساسی در ساخت ویلا دوبلکس

در این بخش، برخی از عواملی را که باید در طراحی ویلا دوبلکس- شیک و لاکچری در نظر گرفته شوند، با هم مرور می‌کنیم. توجه داشته باشید که این عوامل می‌توانند تاثیر زیادی بر هزینه کل پروژه‌ها داشته باشند.

مکان ویلا دوبلکس

موقعیت مکانی، یک عامل موثر بر قیمت تمام شده ملک به حساب می‌آید. برای ساخت یک ویلا، بهترین زمین، زمینی است که ارتفاع بالاتری از زمین‌های اطراف خود داشته باشد. چشم‌انداز باز رو به دریا و جنگل و خاک سفت و باکیفیت برای عدم نشست ساختمان، بسیار مهم هستند. زمین ویلا بهتر است واقع در یک شهرک با امکانات کامل و امن و دسترسی آسان به جاده آسفالته و نزدیک به امکانات شهری و روستایی باشد.

مساحت مورد نیاز برای ساخت یک ویلا دوبلکس نیز بهتر است کمتر از ۴۰۰ متر مربع نباشد. پس ابتدا باید زمینی با حداقل نصف این شرایط را انتخاب کنید تا بتوانید ویلای دلخواه خود را بسازید.

 

مکان ویلا دوبلکس طراحی ویلا دوبلکس - شیک و لاکچری

 

متریال مناسب

برای طراحی نما ویلا دوبلکس، نیازی به استفاده از سنگ‌های گران قیمتی مانند مرمر یا گرانیت نیست. به جای آن، می‌توانید از متریال‌هایی مانند آجر، بتن، بتن اکسپوز و سایر نماهای ترکیبی استفاده کنید. این مصالح هم از نظر هزینه، هم زمان اجرا و هم به لحاظ عدم نیاز به نگهداری‌های خاص، مناسب هستند. علاوه بر این موارد، از نظر کیفیت و زیبایی نیز قابل‌توجه‌ هستند.

برای بخش‌هایی از ویلا که در معرض دید نیستند، می‌توانید از مصالح بازیافتی استفاده کنید. برخی از این فضاها مانند زیرزمین، موتور خانه، انباری، انباری در پشت بام، تاسیسات و غیره هستند. سبک‌های طراحی ویلا مانند سبک روستیک و مدرن، نسبت به سایر سبک‌ها، کم‌هزینه‌تر هستند. در محوطه‌سازی ویلا نیز با ساخت باغچه کوچک و کف‌سازی ارگانیک و طبیعی، کاشت گل‌ها و گیاهان ساده یا ساخت یک استخر کوچک اقدام به فضاسازی بهینه کنید.

 

انتخاب محل مناسب برای پله‌ها

یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین نکات در طراحی ویلا دوبلکس- شیک و لاکچری انتخاب بهترین محل برای قرارگیری پله‌ها در پلان ویلا دوبلکس است. اغلب پس از طراحی، مالکین تصمیم به تغییر محل پله‌های ویلا در داخل نقشه خود می‌گیرند. بنابراین، باید بادقت بهترین محل را برای قرارگیری پله‌ها انتخاب کرد. به این نکته توجه کنید که پله‌ها مانع ورود نور نشوند، فضاهای اصلی را اشغال نکنند و همچنین دسترسی به قسمت‌های مختلف از بالا و پایین پله به راحتی فراهم شود.

 

تعیین ارتفاع سقف

تعیین ارتفاع سقف مناسب برای ویلا دوبلکس می‌تواند تمامی جوانب آن را بهبود بخشد. زیباترین طراحی داخلی ویلا نیز در صورتی که ارتفاع سقف آن مناسب نباشد، زیر سوال خواهد رفت. در عوض، یک ویلا با طراحی داخلی متوسط با ارتفاع سقف مناسب، بهترین گزینه ممکن خواهد بود. بهتر است ارتفاع سقف ویلا دوبلکس خود را تا جای ممکن افزایش دهید، بدون این که کیفیت ساخت ویلا کاهش پیدا کند.

 

طراحی ویلا دوبلکس - شیک و لاکچری تعیین ارتفاع سقف