طراحی داخلی ویلا شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

تقارن

برای طراحی داخلی ویلا گزینه‌ های متعددی وجود دارد که یک متخصص در حین انجام کار آنها را در نظر می‌گیرد. با به کارگیری تمامی موارد و نکات در نهایت یک طراحی زیبا به ارمغان خواهد آمد. در صورتی که بخواهیم جلوه‌ های خاصی به فضا بیافزاییم باید اصول اصلی را رعایت کنیم. در زیر به اصلی‌ ترین مواردی که یک طراحی داخلی را شامل می‌شود پرداخته‌ایم.

1. تعادل

تعادل یعنی ایجاد هماهنگی بصری در فضا در کنار اطمینان از توزیع یکنواخت عناصر موجود در آن. می‌توان تعادل را به شکل‌ های مختلفی به دست آورد، به عنوان مثال، با استفاده از اشکال، رنگ‌ها، الگوها و حتی بافت. اگر قصد طراحی بخش داخلی ویلای خود را دارید می‌توانید با استفاده از بهره‌ گیری از موارد دلخواه خود مانند تعادل یا سایر گزینه‌ها، هزینه طراحی ویلا را به حداقل برسانید.

2. وحدت

اصل وحدت بر حس یکنواختی یا هماهنگی در بین عناصر مورد استفاده در طراحی تاکید دارد. این گزینه شامل داشتن رنگ‌ها، الگوها یا بافت‌های مشابه، فاصله مساوی از اشیاء یا تکرار عناصر برای ایجاد یک حالت ادامه بصری است.

به بیان ساده، وقتی عناصر به دقت تنظیم می‌شوند، احساس می‌کنید که به خوبی کنار هم قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، اگر در یک فضا اشکال و بافت‌ های متنوعی دارید، باز هم می‌توانید تنها با استفاده از یک طرح رنگ، وحدت ایجاد کنید. استفاده از عناصر ساده که در عین سادگی اصول معماری را حفظ کرده‌اند هزینه طراحی داخلی ویلا را برای شما پایین خواهند آورد.

3. ریتم

مغز انسان به سمت تکرار کشیده می‌شود و اشیای مشابه را به سرعت تشخیص می‌دهد؛ بنابراین، ریتم که در مورد ایجاد تکرار و کنتراست در فضای داخلی است، به ایجاد جذابیت بصری در اطراف اتاق کمک می‌کند.

4. تاکید

این اصل تاکید می‌کند که هر اتاق به یک عنصر مرکزی به عنوان نقطه کانونی نیاز دارد و سایر موارد باید مکمل تاکید باشند به طوری که تمرکز همیشه روی آن باشد. تاکید می‌تواند یک قطعه مبلمان، یک پیانو بزرگ، یک قطعه هنری مانند یک نقاشی و یا غیره باشد.

5. کنتراست

تضاد در طراحی داخلی زمانی ایجاد می‌شود که یکی از دو یا چند فرم بسیار متفاوت ترکیب شوند. ساده‌ ترین راه برای دستیابی به کنتراست از طریق رنگ‌ ها است. به عنوان مثال، رنگ آمیزی رنگ‌ های متضاد مانند سیاه و سفید. همچنین می‌توانید دو شکل مختلف را نزدیک به هم قرار دهید، مانند متعادل کردن یک آینه گرد با یک میز ناهار خوری مستطیلی شکل.

6. مقیاس و تناسب

این اصل درباره هر چیزی است که به نسبت مربوط می‌شود. اندازه و ابعاد اشیاء در یک اتاق باید به طور متناسب با یکدیگر مرتبط باشد تا نامناسب به نظر نرسند.

7. جزئیات

در نهایت، ما اصل جزئیات را داریم که بیان می‌کند که چیزهای کوچک نباید نادیده گرفته شوند. وقتی صحبت از جزئیات می‌شود، هیچ چیز آنقدر کوچک یا بی‌‌اهمیت نیست. از گلدوزی روی کوسن‌ها، دستگیره‌ های روی کابینت گرفته تا چاپ‌‌های قاب شده روی دیوار، هر چیز کوچکی کمی به طراحی کلی داخلی می‌افزاید.