طراحی داخلی تجاری چیست؟

طراحی داخلی

حرفه طراحی داخلی تجاری یک رشته کاربردی در حوزه معماری است که اغلب مهندسینی که در این حوزه در حال فعالیت هستند دچار سوتفاهم از سوی مردم می شوند. طراحی داخلی و همچنین طراحی تجاری رشته هیجان انگیز و ساده ای به نظر می رسد. غافل از این که طراحی داخلی تجاری برای برنامه ریزی و ایجاد محیط های داخلی ایمن، سالم و کاربردی بسیار مهم بوده و چیزی فراتر از تزئینات و چیدمان سطحی است. در واقع طراحی داخلی تجاری باید به نحوی صورت بگیرد که افراد مختلف را با سلیقه های متفاوت جذب خود کند و بتواند ضمن پاسخگویی به نیاز های آنها محیطی امن را برایشان فراهم کند.

 

ضوابط طراحی مجتمع تجاری اداری

 

یک طراح داخلی باید دانش ویژه ای در زمینه برنامه ریزی فضا، مصالح ساختمانی، پایان کارها و رفتار انسان و همچنین روان شناسی رنگ ها در محیط های داخلی مختلف داشته باشد. این دانش از طریق آموزش، تجربه و آزمایش در محیط صنعت به دست می آید.

علاوه بر آن، طراحی داخلی تجاری نسبت به سایر شاخه های طراحی داخلی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. طراحی داخلی تجاری در یک مرکز تجاری، مغازه یا فروشگاه باید طوری انجام شود که افراد مختلف با سلیقه های مختلف را به سمت خود جذب کند. برعکس، در طراحی داخلی خانه، شما باید سلیقه‌ی اعضای خانه را در نظر بگیرید و بر این اساس طرح های مختلفی را پیشنهاد بدهید.

 

طراح داخلی تجاری خوب

شورای صلاحیت طراحی داخلی (و همچنین نظام مهندسی) می تواند به متخصصان طراحی داخلی پس از واجد شرایط بودن در امتحان مورد تأیید دولت، گواهی و تصدیق دهد. این اتفاق پس از برآورده ساختن کلیه شرایط تحصیلات و تجربه کاری برای توسعه دانش آن ها در مورد صلاحیت های اصلی برای تمرین در صنعت رخ می دهد. به همین دلیل است که طراحان داخلی و معماران، باید از پروسه‌ی بسیار سختی عبور کنند تا بتوانند در محیط بیرون، خدمات خود را ارائه دهند.