سبک وینتیج در دکوراسیون

سبک وینتیج

سبک وینتیج (vintage) یکی از سبک‌های بسیار جذاب و اصیل با حال و هوای نوستالژی و قدیمی است که شما را در نگاه اول به خود جذب می‌کند مخصوصا اگر از آن دسته افرادی باشید به اشیاء قدیمی و داستان پشت هر وسیله علاقه دارید و برایتان مهم است که از وسایلی در دکور و زندگی خود بهره ببرید که احساس خاصی را در شما زنده می‌کنند یا برای شما معنای خاصی دارند. این سبک مختص افرادی است که از خاطره بازی و وسایل نوستالژیک لذت می‌برند در عین حال آدم های به روزی هستند و نمی‌خواهند که از قواعد قدیمی سبک های پرتزئینات پیروی بکنند.

سبک وینتیج

سبک وینتیج در دکوراسیون و مقایسه با سبک کلاسیک

مقایسه سبک وینتیج با سبک دکوراسیون کلاسیک مثل مقایسه یک لباس اصیل قدیمی است که با تغییراتی که در آن ایجاد کرده‌اید ظاهر مدرن زیبایی به خود گرفته است (وینتیج) با یک لباس فاخر که هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه به کسی که از آن استفاده می‌کند اعتبار می‌بخشد (کلاسیک).

در واقع تفاوت این دو سبک دکوراسیون در این است که شما در سبک وینتیج با وسایلی سر و کار دارید که قدیمی هستند اما لزوما همه بخش های دکور شما قدیمی چیده نمی‌شوند اما در سبک دکوراسیون کلاسیک شما باید پایبند به اصول و نظم این سبک باشید و از تقارن و توازن سبک کلاسیک غافل نشوید قواعدی که در سبک وینتیج از آنها خبری نیست.

همچنین از دیگر قواعدی که می‌توان به آنها اشاره کرد پالت رنگی رنگ‌های فاخر مخصوص در سبک کلاسیک است که در سبک وینتیج نیازی نیست که از آنها بهره بجوییم.

تفاوت سبک وینتیج با سبک دکوراسیون رترو در دکوراسیون در این است که در سبک وینتیج شما بیشتر میل به سمت وسایل آنتیک و قدیمی دارید و شاید وسایل زیادی از وسایل خانه شما از این سبک های قدیمی انتخاب شده باشند اما شما در سبک رترو با سبک مدرن با پالت رنگی شاد و آزادی طرف هستید که تنها در بخشی از گوشه‌ها و وسایل تزئینی آن آیتم های نوستالژیک و خاطره انگیزی به چشم بخورند. خیلی از افراد ممکن است این دو سبک را با هم‌ اشتباه بگیرند در حالی که این دو سبک همانطور که گفتیم با هم تفاوت های خیلی زیادی دارند. و وجه اشتراک آنها در نوستالژیک بودن برخی وسایل است.