سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

سبک ژاپنی

فرهنگ ژاپنی در دنیا شاید یکی از جالب ترین فرهنگ ها در تمام دنیا باشد، خصوصا وقتی به دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی نگاه می کنیم، متوجه طرز تفکر متفاوت مردم عادی در شرق دور می شویم. البته طراحی داخلی ژاپنی به خاطر ظهور معماران صاحب سبک و خوش نامی مثل تاداوآندو، توجهات را بیش از پیش به این سبک منحصر بفرد جلب کرده است.

دکوراسیون ژاپنی

سبک ژاپنی را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: “ذن” (Zen) مکتبی در مذهب بودا است که در کشور ژاپن پدیدار شده‌است و تاکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا، جانداران و … به وسیله تجربه مستقیم دارد. این مکتب معمولا تعالیم خود را به صورت مقایسه تناقضات دو چیز می آموزد که این دقیقا چیزی شبیه به کاری است که در آیین یین و یانگ صورت می پذیرد. یک سادگی امن و آرام الگوهای کم‌نظیر فرهنگ و سبک ژاپنی را احاطه کرده است. هزاران سال قدمت در سنت این کشور، بر زیبایی معماری و طراحی داخلی ژاپن تاثیر گذاشته است و منجر به طراحی دکوراسیون داخلی بی نظیر و متاثر از فرهنگ شده‌است.

سیک ژاپنی

سبک ژاپنی پیرامون یک زندگی مرتب و بدون محدودیت تکامل می یابد؛ حفظ تعادل، نظم، آداب و رسوم سنتی و عشق به زیبایی طبیعت، از اصول اساسی سبک زیبای ژاپنی است. وقتی کسی مراسم قدیمی و سنتی ژاپن مانند مراسم چای را درک کند، فورا به این فرهنگ و تمدن غنی علاقمند می‌شود و تلاش می کند تا از عناصر سبک ژاپنی در خانه خود بهره ببرد.

استفاده از عناصر طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی ها

فرهنگ ژاپنی در عشق و احترام به طبیعت اشباع شده‌است. بهترین راه برای برقراری یک ارتباط قوی و محکم با دنیای طبیعی، آوردن طبیعت به داخل خانه ها است. اضافه کردن گیاهان سنتی ژاپنی مانند بونسای و بامبو، به خانه شما یک حس فرهنگی کوچک و ژاپنی خواهد بخشید. با وجود آن، شما می توانید از هر نوع گیاهی در طراحی داخلی خانه تان استفاده کنید و به یک سبک مشابه دست پیدا کنید. سعی کنید در خانه از گیاهانی مانند نخل و ارکیده که دارای برگ های صاف و براقی هستند، بیشتر استفاده کنید.

سبک ژاپنی

اهمیت بالای استفاده از وان در طراحی داخلی به سبک ژاپنی

استفاده از وان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر افراد به آن توجه ویژه ای می کنند. چرا که صدای آرامش بخش آب و فوران آن در درون وان گوش شما را پر می کند. لمس آب می تواند حسی رویایی و بی نظیری را در شما ایجاد کند و اثر شگفت‌انگیزی را بر جسم، روح و روان شما بگذارد. درست مانند گیاهان، عناصر مربوط به آب نیز جزو عناصر ضروری و تاثیر گذار در خانه های ژاپنی محسوب می شوند.

سبک ژاپنی در طراحی دکوراسیون داخلی | خشت بنا 02186013876 | سبک دکوراسیون

واژه (Ofuro) که به زبان ژاپنی به معنای حمام است، یک سنت آرامش بخش و همچنین دارای ارزشی بالا در فرهنگ کشور ژاپن است. وان های ژاپنی، کوچک و عمیق هستند و معمولا نوعی صندلی برای نشستن در آن تعبیه شده‌است. این وان ها در حال تبدیل شدن به یک فرم شرقی هستند و برای صاحبان خانه ای که به سلامت جسم و روحشان اهمیتی زیادی می دهند، بسیار مناسبند. با اضافه کردن یکی از این وان ها در حمام خانه خود جایی جذاب برای رهایی از مشغله های روزمره خود طراحی کنید، تا برایتان تداعی کننده محیطی خاص مانند چشمه های آبگرم باشد و بتوانید علاوه بر جسم، آرامش روح خود را در این وان ها دوباره بازسازی کنید.