سبک‌های مختلف طراحی باغ ویلا ۵۰۰ متری

سبک‌های مختلفی برای طراحی داخلی یک ویلا وجود دارند. برخی از این طرح‌ها شامل سبک معاصر، نئوکلاسیک، روستایی، سبک ذن و … می‌شوند. انتخاب و به کارگیری سبک طراحی داخلی که با سبک کلی ویلا مطابقت داشته باشد، منعکس‌کننده سلیقه مالک خواهد بود.

 

سبک‌های مختلف طراحی داخلی در باغ ویلا 500 متری

 

نئوکلاسیک

به عنوان ترکیبی ظریف از تجمل کلاسیک و سادگی مدرن در طراحی باغ ویلا ۵۰۰ متری، سبک نئوکلاسیک ۴ عنصر را پیشنهاد می‌کند: فضا، رنگ، الگو و متریال.

ویلایی به سبک نئوکلاسیک، فضا را بر اساس قانون «نسبت طلایی» تقسیم می‌کند. تن رنگ‌های مشخص مانند خاکستری، سیاه، قرمز، یشمی و … همراه با پالت رنگی مدرن و پیچیده مانند کرم، سفید، سفید شیری و … حس اشرافیت و تجمل را به فضا می‌بخشد.

نکته برجسته در سبک نئوکلاسیک، استفاده از نقش‌های ظریف است. موادی که معمولا در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند، گرانیت، چوب، چرم و غیره هستند که به طرز استادانه‌ای ساخته و انتخاب شده‌اند.

 

طراحی باغ ویلای 500 متری نئوکلاسیک

 

سبک معاصر

سبک معاصر بسیار کاربردی و مناسب برای خانواده‌های جوان و فعال است. ویژگی‌های این سبک شامل طراحی قوی، سطوح صاف، به حداقل رساندن لوازم جانبی و شکستن اصول طراحی قدیمی می‌شود.

ویلا به سبک معاصر با سقف‌های بلند، پنجره‌های بزرگ از سقف تا کف و فضای باز طراحی می‌شود تا بلوک‌های هندسی را در دکوراسیون تشکیل دهد. اجزای مبلمان معمولا دارای شکل ساده و سطوح صاف هستند و در انتخاب آن‌ها الگوهای دست و پاگیر و تزئینات شلوغ، به حداقل رسیده‌اند.

در طراحی ویلا به سبک معاصر، پالت رنگ خنثی، سیاه و سفید بسیار محبوب است. دیوارها اغلب با رنگ خنثی رنگ‌آمیزی می‌شوند تا جلوه‌ای استاتیک ایجاد و اجسام را تزئین کنند. معماران از نور طبیعی بیرون استفاده می‌کنند تا فضای داخلی را روشن‌تر و چشمگیرتر سازند.

 

سبک معاصر طراحی باغ ویلای 500 متری