دستمزد و هزینه نصب وال پست چقدر است؟

قیمت پیاده‌سازی وال پست به قیمت تمام شده متریال استفاده شده در آن و همچنین قیمت اجرای آن بستگی دارد. با توجه به این که معمولا از مقاطع فولادی در سازه‌ها بهره برداری می‌گردد و اغلب اجزای تشکیل دهنده این وال پست نبشی و پلیت های فولادی است، متریال مورد استفاده در اکثر پروژه ها به همین موارد محدود می‌گردد. قیمت این متریال نیز بر حسب کیلوگرم و به قیمت روز محاسبه می‌شود.

در خصوص دستمزد و هزینه نصب وال پست برند رادپست نیز با توجه به فرآیند اجرای آن اغلب مقرون به صرفه است. لذا عامل مهم تعیین کننده قیمت وال پست، معمولا متریال مصرفی است که با توجه به پایین بودن سایز نبشی مورد استفاده و وزن پایین معمولا هزینه تمام شده بسیار پایین است.

در بعضی از پروژه های ساختمانی در مرحله اجرای وال پست، پیمانکاران برای کاهش هزینه های پروژه، در اجرای کلاف های افقی به جای میلگرد از نبشی استفاده می‌کنند، یکی دیگر اشتباهات مهم در اجرای سازه نگهدارنده دیوار عدم اجرای پشت به پشت نبشی‌های افقی و قائم است، عدم رعایت این مورد باعث می‌شود که دیوار تنها در یک سمت در داخل نبشی ها اجرا شود.

 

وال پست چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع المان غیر سازه‌ای در دو نوع فلزی و بتن آرمه تولید می‌شود، جنس فلزی آن به شکل پروفیل دو نبشی، ناودانی و قوطی است، محل قرار گیری آن در انتهای فریم با دهانه بلند نصب می‌گردد که موجب یکپارچه‌سازی سازه ساختمان و جلوگیری از آسیب دیدگی و ریزش دیوار می‌شود.