خانه ویلایی چیست؟

به عنوان یکی از خریداران احتمالی خانه، احتمالا می‌پرسید تفاوت خانه مستقل با ویلا دقیقا چیست. اصطلاح ویلا می‌تواند برای اشاره به انواع سازه‌ها و خانه‌های مستقل نیز استفاده شود. اما به دلیل تغییر معنای این کلمه، گاهی اوقات زمانی که شخصی در مورد یک خانه ویلایی صحبت می‌کند، کمی گیج‌کننده است. به خصوص اینکه چنین کلمه‌ای در تمامی نقاط جهان به طور متفاوتی به کار می‌رود. در این مطلب به ارائه توضیحات کاملی درباره خانه‌های ویلایی، ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها با سایر ساختمان‌ها پرداخته‌ایم.

 

تعریف خانه ویلایی

 

کلمه ویلا برای اغلب افراد، تصاویر ذهنی سزار و میسوس را تداعی می‌کند که در باغ خود در حال خوردن انگور هستند. اما ویلاها از زمان رومیان تا امروز راه زیادی را طی کرده‌اند و از نظر مجلل بودن و داشتن امکانات رفاهی، متفاوت هستند. چنین خانه‌هایی می‌توانند خیلی پیشرفته یا مانند یک خانه بیرون از شهر برای گذراندن تعطیلات باشند.

شما سبک‌های معماری بسیاری مانند مدرن، اواسط قرن جدید، تودور و فدرال را در ساخت چنین خانه‌هایی خواهید دید. کلمه ویلا تصاویر خیال‌انگیزی از ساختمان‌های پوشیده از گل در تپه‌های آفتاب‌گیر کشور ایتالیا را به ذهن متبادر می‌کند. درست است که ساخت ویلاها از زمان رومیان رواج یافت، اما به هر منطقه‌ای که آنان فتح می‌کردند گسترش یافت. امروزه ویلاها در کشورهای مختلف جهان ساخته می‌شوند و طراحی بومی منطقه خود را جذب کرده‌اند.

 

خانه ویلایی چیست؟

در یک تعریف کلی می‌توان گفت که ویلا یک خانه روستایی با کلاس بالا است. اما امروزه در هر کجای دنیا و به عنوان یک خانه تعطیلاتی در نظر گرفته می‌شود. خانه ویلایی ساختار اصلی غول‌پیکر و جاداری دارد و دارای اتاق‌خواب‌های متعدد، نشیمن و غذاخوری، سالن‌های ورزشی خانگی، استخرهای سرپوشیده، آشپزخانه و حمام است.