تفاوت طراحی ویلا کلاسیک با مدرن

تفاوت طراحی ویلا کلاسیک با مدرن

 

طراحی مدرن اصطلاحی است که در درجه اول شامل ساده‌سازی فرم‌ها و تزیینات است. سبک مدرن را می‌توان برای ویلا و فضاهای کوچک ایده‌آل دانست. زیرا فضا را افزایش می‌دهد. این سبک دارای ویژگی‌های بسیاری از جمله موارد زیر است:

  1. کنارگذاشتن تزیینات و کار بر روی ساده‌سازی اشکال ساختمان‌ها به اشکال هندسی واضح که زیبایی فضا و مصالح به‌کاررفته را نشان می‌دهد.
  2. استفاده از مصالح و سیستم‌های مدرن در ساخت‌وساز، استفاده از ستون‌های آهنی و قراردادن بلوک‌های بتنی به‌عنوان مصالح تکمیلی.
  3. ایجاد ارتباط بصری بین فضاهای داخلی و محوطه بیرونی با استفاده از سطوح وسیع شیشه‌ای برای استفاده بیشتر از منظره و تکیه بیشتر بر نور طبیعی.
  4. تمرکز بر فضاهای داخلی باز. زیرا دیوارها در تقسیم‌بندی فضاهای داخلی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  5. توزیع نامتقارن فضا و مبلمان برخلاف سبک کلاسیک.

 

تفاوت طراحی ویلا کلاسیک با نئوکلاسیک

 

طراحی نئوکلاسیک یکی از هنرهای تزیینی است که در کشورهای اروپایی شهرت دارد. اما با توجه ‌به آداب‌ورسوم و فرهنگ آن، از کشوری به کشور دیگر در جزییات متفاوت خواهد بود. سبک نئوکلاسیک در طراحی نماهای خارجی بر اساس آمیزه‌ای از سبک کلاسیک با ادغام خطوط آرام و رنگ‌های یکپارچه و درعین‌حال برجسته‌سازی دکوراسیون با قاب‌های دیواری استوار است.

در نمای نئوکلاسیک برخلاف کلاسیک از سازه‌های گچی استفاده نمی‌شود. در این سبک سادگی طراحی مدرن با بهره‌برداری از فضاها و نحوه استفاده از آن‌ها ترکیب شده است.

این هنر بر خلاف سبک کلاسیک اغلب در ویلاهایی با فضاهای متوسط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. از طریق این سبک انعطاف‌پذیر، طراح داخلی می‌تواند نکات خاص خود را اضافه کند.

مهم‌ترین چیزی که طراح در سبک نئوکلاسیک اتخاذ می‌کند، بهره‌برداری از فضا است و این در استفاده از سبک کلاسیک برعکس خواهد بود.

پلان ویلاهای نئوکلاسیک به‌اندازه پلان کلاسیک مجلل نیست، اما به زیبایی دکور می‌شود. مبلمان به‌کاررفته در این نوع ویلاها بیشتر از نوع کلاسیک و درعین‌حال ساده هستند. رنگ قهوه‌ای و مشتقات آن مانند نقره‌ای، خاکستری و بژ بر مبلمان غالب است.

 

 

تفاوت طراحی ویلا کلاسیک با نئوکلاسیک