تفاوت خانه‌های ییلاقی با ویلاها

تفاوت خانه‌های ییلاقی با ویلاها

یک خانه ییلاقی نشان‌دهنده نوعی فضای زندگی سنتی است، در حالی که ویلاهای لوکس مجموعه‌ای از امکانات مدرن و پیشرفته دارند. همچنین در صورتی که پروژه‌های ویلایی توسط سازندگان معتبر انجام شوند، ظاهری عالی با استخرهای خصوصی، فضای سبز و تراس‌های اطراف، پاسیوهای دو ارتفاع و عرشه‌های آفتاب‌گیر خواهند داشت. اما خانه‌های ییلاقی در واقع املاکی هستند که از اجداد فرد به ارث می‌رسند.

 

تفاوت خانه‌های ییلاقی با ویلاها

 

در حالی که ویلاها در زمین‌های جدید ساخته می‌شوند. خانه‌های ییلاقی کاملا قدیمی هستند و به صورت کاملا سقف‌دار ساخته شده‌اند. در حالی که یک ویلا را می‌توان معرف زندگی اجتماعی مدرن دانست. البته ویلاها در زمان حاضر به صورت سرپوشیده نیز ساخته می‌شوند تا امنیت بیشتری را به ساکنان خود ارائه دهند.

قیمت خانه ویلایی چقدر است؟

قبل از اینکه دسته‌چک خود را بیرون بیاورید، باید چند نکته را درباره قیمت خانه‌های ویلایی بدانید. مثلا اگر یک ویلای از قبل ساخته شده بخرید، قیمت آن به ازای هر مترمربع بسیار زیاد خواهد بود. اما ساختن یک ویلا همیشه مقرون به صرفه‌تر خواهد شد. قیمت ویلای از پیش ساخته شده معمولا بستگی به این موضوع دارد که در کدام منطقه واقع شده باشد. اما هزینه ساخت یک ویلا جدا از قیمت زمین آن، به متریال انتخابی و متراژ زمین برمی‌گردد. ساخت ویلاهای روی آب یا نزدیک به آب نیز همیشه هزینه بیشتری خواهند داشت، زیرا ملاحظات اسکلت سازه افزایش می‌یابند.

قیمت خانه ویلایی چقدر است؟

فرض کنیم که شما از قبل مالک زمینی هستید و می‌خواهید یک ویلا روی آن بسازید. در این صورت باید توجه جدی به انتخاب گروه مهندسی و معماران داشته باشید. به این مورد باید خرید مصالح ساختمانی گران‌قیمت بومی را هم اضافه کنید، زیرا ساخت ویلا با مصالح ارزان و بی‌کیفیت اصلا توصیه نمی‌شود. شما به مجوز ساخت هم نیاز خواهید داشت. همچنین به مکانیسمی برای مقابله با شرایط اضطراری یا لحظه آخری هم نیاز دارید. چراکه اوضاع همیشه طبق برنامه‌ریزی انسان پیش نمی‌رود.