انواع ویلا دوبلکس

انواع ویلا دوبلکس

طراحی ویلا دوبلکس- شیک و لاکچری از کشوری به کشور دیگر، متفاوت است. به طور کلی، ویلاهای دوبلکس را می‌توان به ترتیب زیر طبقه‌بندی کرد:

ویلا دوبلکس زمینی

ساختمان دوبلکس زمینی با یک واحد در طبقه همکف و دیگری در طبقه اول ساخته می‌شود. به ویلا دوبلکس که در طبقه همکف یک آپارتمان ساخته شده باشد، ویلا دوبلکس زمینی می‌گویند.

در این نوع طراحی، طبقه پایین دوبلکس، هم‌سطح باغ است، در حالی که قسمت بالایی در طبقه اول قرار می‌گیرد و برای آن امکاناتی مانند آشپزخانه، اتاق‌خواب و اتاق نشیمن در نظر گرفته می‌شوند. ویلا دوبلکس زمینی برای افرادی که ترجیح می‌دهند از امکانات یک باغ ضمیمه طبقه همکف استفاده کنند یا فضایی برای حیوان خانگی خود داشته باشند، مناسب است.

 

ویلا دوبلکس زمینی طراحی ویلا دوبلکس - شیک و لاکچری

 

ویلا دوبلکس استاندارد

ویلا دوبلکس استاندارد، متداول‌ترین نوع ویلا به حساب می‌آید. دوبلکس استاندارد سازه‌ای با دو واحد مستقل است که یکی از آن‌ها روی دیگری چیده شده است. این سبک دوبلکس در محیط‌های شهری با فضای محدود اجرایی می‌شود. در این سبک از ویلا مدرن، طبقه پایین اغلب شامل یک آشپزخانه، یک اتاق‌خواب و یک اتاق نشیمن است. در حالی که طبقه فوقانی دارای دو اتاق‌خواب یا یک اتاق‌خواب یک نفره با اتاق کودک همراه امکانات تفریحی است.

 

طراحی ویلا دوبلکس - شیک و لاکچری ویلا دوبلکس استاندارد
دوبلکس کم ارتفاع

دوبلکس کم ارتفاع یا ساید بای ساید سازه‌ای است که در آن، دو واحد مستقل در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هر واحد ممکن است با سبک و ویژگی‌های خاص خود طراحی شود و ورودی جداگانه‌ای داشته باشد. این طراحی مدرن ویلا دوبلکس دارای بالکن‌های بزرگ در طبقه فوقانی است. مساحت این ویلا دوبلکس به طور کلی کوچک‌تر از دیگر طرح‌های ویلا دوبلکس است. این نوع طراحی ویلا دوبلکس مدرن، چالشی برای معماران است و آن‌ها باید به صورت بهینه از فضای موجود استفاده کنند.

 

دوبلکس کم ارتفاع طراحی ویلا دوبلکس - شیک و لاکچری