انواع طرح‌های کلاسیک برای نمای ویلا

انواع طرح‌های کلاسیک برای نمای ویلا

 

طراحی بیرونی ویلاها یکی از کارهای سختی است که زمان زیادی می‌گیرد. زیرا اولین قسمتی خواهد بود که پذیرای بازدیدکننده و صاحب‌خانه می‌باشد. بنابراین برای رسیدن به یک هدف به تمرکز و طراحی دقیق نیاز دارد.
در اجرای طرح‌های کلاسیک برای ویلا می‌توان از انواع سنگ یا آجر استفاده کرد. البته سنگ در این امر به‌وفور استفاده می‌شود. نمای ویلا کلاسیک شامل بالکن‌های متعدد، پنجره‌ها و جزییات زیاد در فضای وسیعی است.

در این میان طرح‌هایی را می‌یابیم که در آن ویلا شبیه به نمای کاخ‌ها ظاهر می‌شود و نمای جلوی آن با بالکن‌های مجلل فراوان و پنجره‌های بزرگ با ستون‌های حکاکی‌شده فوق‌العاده متمایز می‌شود. به‌صورت کلی در طراحی ویلا کلاسیک معمولا از سه طرح رومی، اندلس و مدیترانه‌ای استفاده می‌شود.

 

پله‌های داخلی در طراحی ویلا کلاسیک

 

 

هزینه طراحی ویلا کلاسیک

 

عوامل زیادی بر هزینه طراحی ویلا به‌سبک کلاسیک تاثیر می‌گذارند، از جمله:

 

  • شکل پلان‌های ساختمان: زیرا تفاوت در مساحت و نوع دیوار ساختمان بر میزان مصالح ساختمانی و کارهای تکمیلی مختلف تاثیر می‌گذارد.
  • ارتفاع طبقات: با افزایش ارتفاع کف، میزان مصالح مصرفی برای ساخت دیوار و ساعات کار برای اجرای این ارتفاع افزایش می‌یابد.
  • ضخامت دیوار: هرچه دیوار ساختمان ضخیم‌تر باشد، منابع و زمان مورد نیاز نیز بیشتر است.
  • سیستم‌های مختلف ساختمان: سیستم های درون ساحتمان مانند لوله‌کشی، برق و سیستم تهویه‌مطبوع نیز بر هزینه ساخت‌وساز تاثیرگذار هستند. بنابراین انتخاب سیستم باید به تعادل برسد.
  • نمای ویلا: این بخش به‌عنوان عنصر مهمی از تاثیر طراحی نقشه بر هزینه‌های ساخت‌وساز است.