انواع دیوارپوش ها

دیوارپوش

دیوارپوش ها

دیوارپوش ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که می توانند در فضاهای مختلف ساختمان به کار روند. دیوارپوش ها به دو صورت پانلی و رولی عرضه می شوند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر بر روی دیوار نصب می شوند. برخی از آنها که رایج و پرکاربرد در ساختمان هستند عبارتند از:

  • دیوارپوش چرمی

چرم یکی از دیوارپوش های نسبتا گران است که معمولا در دکوراسیون های ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. چرم ها در رنگ های شکلاتی و سیاه و طبیعی موجود هستند هرچند اینها ظاهری لوکس به ساختمان می بخشند اما با توجه به این که چرم از نظر بصری بسیار گیرا است و می تواند در طولانی مدت چشم را خسته کند بهتر است بر روی تمام دیوارها انجام نشود و تنها در نقاط عطف ساختمان نصب و اجرا شود.

دیوارپوش چرمی

  • دیوارپوش پارچه ای

یکی از انواع دیوارپوش های مورد استفاده در ساختمان ها دیوارپوش پارچه ای است. جنس اینها همان مواد طبیعی به کار رفته در پارچه و الیاف ویسکوز است. یکی از مهمترین مزایای آن ایجاد تناسب با بخش های دیگر دکوراسیون داخلی به ویژه مبلمان است.

نصب و اجرای این دیوارپوش ها بسیار راحت است اما باید توسط یک فرد ماهر انجام شود. رایج ترین پارچه های به کار رفته در دیوارپوش های پارچه ای عبارتند از: مخمل، ساتن، ژاکارد، چرم، ابریشم و …

دیوارپوش پارچه ای

  • دیوارپوش پی. وی. سی

جنس این نوع از دیوار پوش پی. وی. سی است که در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار موجود است. با توجه به این که اینها از قابلیت شستشو برخوردار هستند و در مقابل نفوذ آب و آلودگی مقاوم هستند، می توان از آن ها در دیوار سرویس های بهداشتی نیز استفاده کرد.

دیوارپوش پی وی سی

  • دیوارپوش چوبی

یکی از مهمترین ویژگی های دیوار پوش چوبی، این است که جلوه بی نظیری به فضای مورد نظر شما می دهد. اما در عوض قیمت آن نیز نسبت به سایر دیوار پوش ها، بالاتر است. دیوار پوش MDF و چوبی، نسبت به نوع پی وی سی، جلوه بیشتری به محیط اداری می دهد و مقاومت بیشتری نیز دارد.

اما مزیت سبک بودن و همچنین قابل شستشو بودن دیوار پوش های پی وی سی باعث شده تا کاربرد بیشتری داشته باشند. دیوار کوب های اداری از جنس چوب یا MDF دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و شما را از هزینه های اضافی برای رنگ کردن پی در پی ساختمان بی نیاز می کنند.

دیوار پوش چوبی مقاومت بسیار مطلوبی در برابر حفظ گرما و سرمای محیط دارد. از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. این نوع دیوارکوب های اداری در برابر خراش و ضربه مقاومند و همچنین عایق بسیار خوبی برای عدم نفوذ صدا هستند.

 

دیوارپوش چوبی