انواع خانه ویلایی

انواع خانه ویلایی

خانه‌های ویلایی در سرتاسر جهان نمایانگر معماری، مصالح ساختمانی، بهترین شیوه‌های ساخت و سبک منطقه خود هستند. برای مثال، نباید انتظار داشت که یک ویلای کوهستانی را در جزایر بخارآلود خلیج‌فارس پیدا کرد. در ادامه، به انواع ویلاها طبق منطقه آنها خواهیم پرداخت.

 

ویلای مدرن آسیایی

 

ویلای مدرن آسیایی

 

ویلای مدرن آسیایی خانه‌ای است که سقف‌های کاه‌گلی وارد طراحی آن می‌گردند، اگرچه سازه آن با بتن یا چوب ساخته می‌شود. در این نوع ویلاها، معماری و سبک ویلا نشان‌دهنده سبک خاص شهر یا منطقه آن است.

ویلای جزیره‌ای

 

ویلای جزیره‌ای

 

سقف‌های کاه‌گلی می‌توانند ویلاهای ساخته شده با چوب ساج را زینت دهند. ایوان‌های باز با ستون‌های چوب ساج، خانه‌های ساخته شده با مصالح بومی را احاطه می‌کنند. بسیاری از خانه‌های ویلایی جزیره‌ای روی پایه ساخته می‌شوند.

ویلای کوهستانی

 

ویلای کوهستانی

 

ویلاهای کوهستانی با سایر ویلاها کاملا متفاوت هستند. بسیاری از آن‌ها دارای سقف‌های شیب‌دار می‌باشند. همچنین ایوان‌هایی در اطراف خود دارند و عمدتا از پارتیشن‌ها به جای دیوار استفاده می‌کنند. تیرهای چوبی، شومینه‌های سنگی و منظره قله کوه‌ها مواردی هستند که ویلاهای کوهستانی را متمایز می‌کنند.

ویلای کنار دریا

 

ویلای کنار دریا

 

در یک خانه ویلایی کنار دریا، پنجره‌های دیواری باز می‌شوند تا نسیم‌های دریا به طرز دلپذیری در سراسر خانه حرکت کنند. همچنین ایوان‌هایی نیز در اطراف دیوارها ایجاد شده‌اند. مسیر ورودی نیز به باغ‌ها، استخر روباز و از آنجا به آب دریا منتهی می‌گردد. این ویلاها اغلب به شیوه اسپانیایی با طاق‌های فراوان و سقف‌های بلند ساخته می‌شوند. ویلاهای کنار دریا اغلب با رنگ‌های چشم‌نواز آبی، صورتی، نارنجی و زرد رنگ می‌گردند که منعکس‌کننده طبیعت اطراف و همچنین غروب و طلوع خورشید باشند.

ویلای دامنه صخره

 

ویلای دامنه صخره

 

همه ما تا به حال، با دهانی باز به تصاویر خانه‌های قصر مانندی نگاه کرده‌ایم که در دامنه صخره یا تپه‌ها ساخته شده‌اند. این ویلاها که معمولا در ایتالیا بیشتر یافت می‌شوند، ما را از مهندسی کل بنا شگفت‌زده می‌کنند. مهندسان چنین ویلاهایی از شیب طبیعی تپه یا صخره استفاده می‌نمایند و سازه را روی آن قرار می‌دهند. این ویلاها به صاحبان خود دیوارهایی پارتیشنی را ارائه می‌دهند که از آنجا می‌توانند زیبایی مکان و شگفتی آب‌وهوا را تماشا کنند. ایوان‌ها نیز این نوع ویلا را زینت می‌دهند، اما باغ‌ها، استخرها و دیگر امکانات تفریحی ویلا خیلی به لبه صخره نزدیک نمی‌شوند.

 

ویلای کنار رودخانه یا دریاچه

 

ویلای کنار رودخانه یا دریاچه

 

بسیاری از افراد، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها را نیز غنیمت می‌دانند، حتی اگر تنها یک نهر کوچک در کنار ملک آن‌ها باشد. رودخانه‌ها و دریاچه‌ها نیز سهم عادلانه خود را از خانه‌های ویلایی دارند. ویلاهای کنار رودخانه یا دریاچه معمولا با استفاده از نمای چوب و سقف شیب‌دار ساخته می‌شوند تا زیبایی یک کلبه را داشته باشند. در حالی که برخی دیگر نیز شبیه به نوعی عمارت هستند و ایوان‌ها اطراف خانه را احاطه می‌کنند.

 

ویلای جنگلی

 

ویلای جنگلی

 

برخی از صاحبان خانه ویلایی علاقه‌ای به آب، قایق یا تفریح ​​در زیر نور آفتاب ندارند. آن‌ها درخت می‌خواهند و هر چه بیشتر باشد، برایشان خوش‌آیندتر است. برخی از این افراد آب را هم دوست دارند، اما برخی ترجیح می‌دهند به صدای صحبت پرندگان در لابه‌لای درختان گوش دهند. ویلای جنگلی شما می‌تواند به هر سبک معماری یا با هر متریالی که بخواهید ساخته شود. اگر ویلای شما توسط درختان احاطه گردد، دیگر نیازی به پرده روی پنجره‌ها نخواهید داشت. مسیر منتهی به ویلا نیز می‌تواند شامل یک استخر، اسطبل یا گاراژ باشد.