اصول طراحی پلان ویلا

ترسیم پلان یکی از خلاقانه‌ترین مراحل طراحی ویلا است. در این مرحله می‌بایست جزئیات فراوانی در کنار هم در نظر گرفته شوند تا بهترین طراحی ویلا به دست آید؛ مانند سلیقه مالک، میزان بودجه، مساحت، یکپارچگی کلی ویلا و تناسب قسمت‌های مختلف آن باهم.

مفرح بودن ویلا را نیز هنگام طراحی پلان نباید نادیده گرفت. طراح می‌بایست با رعایت اصول طراحی پلان ویلا فضایی دنج و آرامش‌بخش برای ساکنان ایجاد کند.

پلان چیست؟

پلان ویلا عبارت است از نقشه ویلا که پیش از ساخت تهیه می‌شود. طراحی پلان ویلا به این معنی است که اجزا و قسمت‌های مختلف آن به‌ گونه‌ای سامانمند روی صفحه کاغذ کنار هم قرار گیرند. نمای پلان از بالا است و مقیاس‌هایش با مقیاس‌های ویلا تناسب کامل دارند.

پلان می‌تواند تنها برای یک اتاق یا یک فضا از ویلا ترسیم شود یا می‌تواند برای کل ساختمان و محوطه پیرامونش باشد. در هر صورت، یکی از نخستین اصول طراحی پلان ویلا این است که فرم پلان معنادار و هماهنگ باشد.

به‌ طور خلاصه، به ترسیم چیدمان اتاق‌ها و فضاهای مورد نیاز در طراحی ویلا ، پلان می‌گویند. گاه وسایل، لوازم خانگی، اثاثیه، آب‌نماها و دیگر جزئیات را نیز در پلان مشخص می‌کنند.

کاربرد پلان ویلا

پلان نوعی ترسیم گرافیکی است که نشان می‌دهد ویلا پس از ساخت چه شکلی خواهد داشت. سازنده و پیمانکار ویلا از آن برای ساختن ویلا استفاده می‌کنند.

اصول طراحی پلان ویلا

به کمک پلان می‌توانیم هزینه ساخت ویلا را به‌ درستی برآورد کنیم. همچنین می‌توانیم به ‌خوبی از فضاهای مختلف زمین استفاده نماییم و نهایت بهره را از مساحت موجود ببریم. پلان ابزار خوبی برای بالا رفتن میزان فروش و اجاره ویلا نیز هست. می‌توان پلان ویلاهای آماده را در آگهی تبلیغاتی قرار داد و مشتری‌ها را جذب نمود.