آنچه شما باید قبل از خرید خانه بدانید

دسترسی به مسکن، خواه خرید خواه اجاره با هر نوع سرمایه گذاری؛ یکی از مهم ترین و بهترین نوع سرمایه گذاری اقتصادی در زندگی مردم به شمار می رود. کاملا طبیعی است از خودتان بپرسید که ملاحظات لازم برای داشتن یک پایگاه اطلاعاتی خوب قبل از هر اقدام چیست. در بسیاری از موارد مزایای به دست آوردن یک آپارتمان نوساز یا استفاده شده بسیار زیاد است: قابل توجه است وقتی بدانیم تعداد زیادی از خانه های خالی یا آپارتمان موجود در شهر در انتظار کسب و کارهای آینده یا بازسازی قرار دارند.
بیان چنین مواردی پتانسیل چشمگیر سرمایه گذاری در امر مسکن را افرایش می دهد، بخصوص زمانی که بدانیم فضاهایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند، می توانند هزینه قابل توجهی را کاهش دهند تا بتوان آن فضا را به فروش رساند، یا حتی اجاره داد. مفاهمی خرید و اجاره بسیار زیادند، به حدی که مقررات و زمینه های شهری را در مقیاس گسترده ای مطرح می کنند. در ادامه چند نکته در مورد خرید، اجاره یا سرمایه گذاری مسکن را مطرح کرده ایم که ممکن است مفید باشد.

 

قیمت خرید مسکن

 

 

 

محل سکونت: بررسی کانون شهری و توسعه آن

 

این تنها جهت گیری است که در ارزش مسکن تاثیرگذار می باشد. کاهش گرما در افزایش مصرف انرژی های گرمایشی و نور بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این دسترسی به حداقل فضاهای خدماتی همچون فضای سلامت و درمان، و امنیت حمل و نقل در کنار الزاماتی مانند تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و سیستم های تاسیساتی حائز اهمیت می باشند. همچنین روش جمع آوری زباله و فاضلاب (به عنوان مثال جمع آوری سیستماتیک آب در یک روز بارانی و وجود سیستم جلوگیری از سیلاب) یک آپشن مهم به شمار می رود که در خرید یا اجاره خانه بسیار مهم می باشد. تمام موارد فوق، عوامل زیربنایی و فرایندهای اجتماعی را با توجه به مقیاس محله تحت تاثیر قرار داده و می توانند در افزایش و کاهش سرمایه گذاری مسکن شما نقش داشته باشند.
راهنمای خرید مسکن

 

 

قوانین محلی و وضعیت اصلاحیه اموال را بدانید

 

در مورد برنامه های درازمدت خود، تمام مقررات محلی و منطقه ای که برای سازگار شدن شما و سرمایه تان ضروری است را بررسی کنید. به این موضوع خوب فکر کنید: در بسیاری موارد نادیده گرفتن مقررات ساختمان می تواند برنامه های گسترش یا نوسازی ملک شما را با شکست مواجه کند. همچنین بسیار مهم است که از ثبت قانونی و صحیح مسکن خود مطابق با قوانین شهرداری اطلاع داشته باشید تا از بروز هر گونه اقدام غیرقانونی یا هزینه های اضافی (بخصوص اگر ساکنین سابق بدهکار بودند) جلوگیری شود.