نکات چیدمان سنگ کف

تا اینجای مقاله درباره تمام الگو‌های چیدمان سنگ کف صحبت کردیم. در ادامه نکاتی را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا بهتر شیوه چیدمان کاشی و سرامیک مناسب فضای خود را انتخاب کنید.

 

1) نوع چیدمان و نصب

  • همانطور که گفتیم استفاده از چیدمان لوزی به جای طرح ساده علاوه بر زیبایی بیشتر باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شود.

 

 

 

 

  • تا جای ممکن از ایجاد اختلاف سطح در کف باید اجتناب کنیم. زیرا اختلاف سطح باعث تقسیم فضا و کوچک شدن آن می‌شود. پس در ساختمان‌های با متراژ کم، کد ارتفاعی آشپزخانه کاملا همسطح کف سالن پذیرایی در نظر گرفته شده و ترحیحا نازک کاری هر دو یکسان باشد.

 

2) اندازه کاشی و سرامیک

  •  بهتر است در فضاهای کوچک از سنگ و سرامیک با ابعاد کوچکتر و در فضاهای بزرگ از انواع بزرگتر استفاده شود. مثلا در یک سالن با مساحت حدود 30 متر مربع، استفاده از سایز 40 در 40 مناسب است.

حتما می‌دانید به سنگ‌هایی در ابعاد و اندازه‌های خیلی بزرگ که به طور معمول در اجرای کف و دیوار از آن‌ها اسفاده می‌شود، سنگ اسلب می‌گویند.

 

 

 

 

3) رنگ و طرح کاشی و سرامیک

  • استفاده از سنگ یا سرامیک با رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ در فضاهای کوچک توصیه نمی‌شود. بالعکس استفاده از رنگ‌های روشن با طرح ساده برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا و افزایش ارتفاع سقف مناسب است.

 

 

 

 

  • در ساختمان‌های لوکس می‌توان از انواع سرامیک‌های طرح‌دار و سه بعدی استفاده کرد. سرامیک‌های سه بعدی قیمت بالایی دارند اما موجب زیبایی ویژه‌ای می‌شوند.

 

 

 

 

4) ایجاد باند دور

  • استفاده از باندهای دور پهن باعث کوچکتر دیده شدن فضا می‌شود. در صورتی که ضرورتی برای استفاده از باند در فضاهای کوچک باشد توصیه شده باند‌های نازک به عرض حدود 10 سانتی متر مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

ساب زدن سنگ یا سنگ سابی یکی از کارهایی است که با اجرای آن، درخشش و جلای سنگ کف ساختمان بیشتر به چشم آمده و بر زیبایی و جذابیت محیط افزوده می‌شود.