طراحی ویلا یک طبقه

موضوعات زیادی وجود دارد که هنگام ساخت ویلا باید به آن‌ها فکر کنید. این مسائل عبارت‌اند از طراحی، ساختار، چیدمان، فضای داخلی و غیره. یکی از مهم‌ترین مسائل نیز تعداد طبقات یک ‌خانه یا ویلا است.

امروزه بسیاری از صاحبان ویلا، طراحی ویلا یک طبقه را به دوطبقه یا چندطبقه ترجیح می‌دهند. زیرا به‌راحتی می‌توان آن را در سبک‌های مختلف از کلبه و سنتی گرفته تا سبک‌های مدرن طراحی و اجرا کرد. ولی آیا مفهوم، طراحی و ساخت این نوع ویلا، مزایای طراحی ویلا یک طبقه، هزینه ساخت ویلایی با ساختار یک‌طبقه و الزامات آن چگونه است؟

 

طراحی ویلا یک طبقه - هزینه ساخت + نمونه های جذاب – دکوبوم

 

ویلای یک‌طبقه

تعداد طبقات یک‌ ویلا می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. عمده‌ترین آن‌ها تعداد نفراتی است که قصد دارند در آن اقامت کنند و نحوه کاربری ویلا آن خواهد بود. ازآنجاکه امروزه خانه‌ها و ویلاهای یک‌طبقه طرف‌داران بسیاری دارند، طراحی ویلا یک طبقه و طراحی ویلای مدرن باید موردتوجه قرار گیرد.

ویلای یک‌طبقه ساختمانی است که فقط یک طبقه همکف دارد و گاهی می‌تواند زیرزمین نیز داشته باشد. این ویلاها به‌خصوص زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که تمرکز اصلی طراحی ایجاد یک رابطه قوی بین فضاهای داخلی و مناطق بیرونی اطراف باشد.

برای طراحی ویلا یک طبقه طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها در سبک طراحی را خواهید داشت. بنابراین چه به‌دنبال طراحی ویلای مدرن باشید، چه در پی ساختن ویلایی به‌سبک سنتی و چه به‌سبک کلبه‌ای یا پلان‌های طبقه باز (سبک مزرعه‌ای)، طراحی ویلا به‌صورت یک طبقه به‌راحتی می‌تواند رویاهای شما را برآورده کند.