با سیستم ماژولار U-build هر کسی می تواند خانه بسازد

استودیوی معماری Bark با طراحی سیستم ماژولار U-build، امکان بنای انواع سازه‌ها را با استفاده از ساده‌ترین ابزارهای دردسترس، برای عموم فراهم آورده‌است.
U-build (تو بساز) سیستم ماژولار ساده‌ای است که امکان ساخت انواع بناها را حتی برای افرادی با کمترین سطح مهارت و با استفاده از ساده‌ترین ابزارهای دردسترس، فراهم‌می‌آورد. کافی‌است چند تخته‌ی چوبی را مانند قطعات پازل بهم متصل‌کرده و با جعبه‌های توخالی ساخته‌شده، سازه‌ی موردنظرتان را بناکنید. پنل‌های ساخته‌شده به‌سادگی قابل جداسازی بوده و امکان استفاده‌ی مجدد از آن‌ها نیز وجود دارد.

 

معماری با سیستم ماژولار

 

هدف استودیوی معماری Bark از طراحی سیستم U-build، تشویق افراد به مشارکت در ساخت بناهای باکیفیت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط‌ زیست است. دقت، سرعت و تکرارپذیری در فرایند‌ تولید مصالح پیش‌ساخته، علاوه‌بر آنکه بسیاری از مشکلات ساخت به شیوه‌های سنتی را مرتفع‌می‌سازد، نیاز به نیروی کار ماهر را نیز به حداقل رسانده، امکان مشارکت عموم افراد در مراحل ساخت بنا را فراهم‌می‌آورد.

 

معماری با سیستم ماژولار

 

معماری با سیستم ماژولار

 

 

درباره ساختمان پیش‌ساخته

در طی چند دهه گذشته بروز مقوله پیش­ ساختگی، تغییراتی اساسی در صنعت ساخت و ساز جهان ایجاد کرده است. در واقع پیش­‌ساختگی به ساخت و ساز خارج از سایت و یا ساخت المان­ها در واحدهای صنعتی و حمل و مونتاژ آنها در محل پروژه اطلاق می­گردد. استفاده از المانهای پیش­ ساخته، در اواسط دهه 1960 توسعه یافت و امروزه انواع مختلفی از تکنیکهای ساختمانی پیش­‌ساخته ماژولار در سراسر جهان رایج شده و رقابت شدیدی بین آنها وجود دارد. بطور مثال بتن در برابر فولاد، بتن پیش­ ساخته در برابر بتن درجا و …، اما این محصول در شرایط کنترل‌شده­‌ی کارخانه با کیفیت عالی تولید می­شود که با دارا بودن پارامترهایی چون مقاومت بیشتر، مقرون به صرفه­‌تر و عملکرد محیطی مطلوب­تر، موجب برتری چشمگیر این نوع ساخت و ساز در محل پروژه نسبت به نوع سنتی آن گردیده است. در ادامه به بررسی مزایای این طرح ابداعی شرکت دانش‌بنیان فولادماشین نکا در مقایسه با سایر روشهایِ رایج ساخت و ساز پرداخته خواهد شد.

 

1401-05-26(3)-min

صنایع دانش‌بنیان فولاد ماشین نکا، فعالیت حرفه ای خود را با تکیه بر دانش و تجربه ۲۷ سـاله در زمینه ســاخت ماشین آلات صنعتی، مقاطع ســـازه‌ای توخـالی، سـاخت ســـازه‌های صنعتی و هم ‌اکنون در جهت رفع نیـاز اسـاسی جامعه به مسکن، با صرف سـال‌ها تلاش‌ مطالعاتی و اجـرایی موفق به طراحی، ســاخت و تولید تمامی عناصــر اســاسی ساختمان پیش‌ســـاخته گردیده است. رویای ما زندگی در خانـه ای بسیار با کیفیت، زیبا، امن و ارزان برای تمامی اقشار جامعه است.

 

معماری با سیستم ماژولار

 

معماری با سیستم ماژولار

 

شما هم می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت U-Build و تعیین ویژگی‌های کلی بنای مد نظر خود، هزینه‌ی ساخت آن‌را برآورد کنید.

طراحی
طراحی